13 september

 

Läste någonstans att man skulle fota mat motsols.. Ska testa det. Kanske fönsterljus och lätta upp med en reflexskärm? Hur skulle det se ut. Nu ska jag i alla fall fota porträtt till näst,nästa gång i foton så nu ska jag beställa hem en reflexskärm. Vet iof inte om jag fick använda en, men va fan. Nu beställer jag en. Sådetså. Ska skriva ut studioblixt-paketen jag funderar på att köpa till nästa gång och fråga vilken jag ska ha. Velar fortfarande. Måste ha det så jag kan fota Anneli och mitt (kommande) syskonbarn.

 

Min kokbok.

Verkar som den kommer domineras av kycklingrätter, men kyckling är gott. Jag behöver dock en riktigt bra risrätt också och något mer. Vilken är eran favoriträtt? Ge mig tips/recept för jag kan behöva utöka mitt förråd. :)

 

Kyckling normal

Kyckling kryddig

Kyckling stark

alla med pasta, kan iof byta ut en mot ris?

Fläskfile-Potatis

Fisk-soppa

Paj

 

+ Ett par efterrätter

Kladdkaka, äpplepaj, glasstårta. Glasstårtan är väl den ovanligaste. Äpple och kladdkaka ingår ju liksom i överlevnadsguide-kokboken.. typ. Väldigt basic, kanske för basic.. kanske ska satsa på något mer spännande?

 

Jag ska ta och spana lite mer på tasteline också. Se om det finns något nytt spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0