Fisksoppa

Det har blivit en hel del bakande och lagande av mat det senaste. Slutspurt nu med allt skolarbete. Måste få iväg boken i morgon och har inte riktigt bestämt mig för vilket ställe jag ska använda mig av, men det blir antagligen det billigaste eftersom det är halva priset på fotoböcker där nu. Texten gör jag bara som en bild och sätter mittemot bilden. Tror det kan bli helt okej.

 

 

ca. 2 port
Påse Broccoli- och blomkålssoppa
100 g lax
100 g torsk
hummerfond
1 broccoli

1. Tillred broccoli och blomkålsoppan som det står på paketet.
2. Låt soppan koka upp
3. Dela och lägg i broccolin. Låt koka till broccolin är nästan färdigkokt (3-5 min).  
4. Skär laxen och torsken i bitar och lägg i soppan. Soppan är klar när fisken är varm.
5. Tillsätt hummerfond efter smak.

Kan serveras med creme fraich
 
Trackback
RSS 2.0